Szkoła Podstawowa im. Powstańców 1863 roku w Lututowie

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Powstańców 1863 roku w Lututowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej splututow.szkolnastrona.pl/index.php.

Data publikacji strony internetowej: 2016-06-21.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-21.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.

Zadbaliśmy o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.

Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.

Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Kipigroch, e-mail: splututow1863@gmail.com. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 669507978. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Podstawa prawna: ustawa z 19.07.2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r. poz. 1696)

Opis dostępności wejścia do budynku

Siedziba szkoły mieści się w trzech budynkach: w szkole macierzystej w Lututowie, w Szkole Filialnej w Niemojewie, w Szkole Filialnej w Swobodzie.

Do budynku szkoły w Lututowie prowadzą trzy wejścia. Przy wejściu od ulicy Jana Pawła Stalskiego jest podjazd dla wózków inwalidzkich. Przy wejściach od ulicy Wieruszowskiej i wejściu ewakuacyjnym barierę stanowią schody. Drzwi wejściowe umożliwiają wjazd wózka dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

W szkołach Filialnych w Niemojewie i w Swobodzie wejście do budynków nie jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych- brak podjazdów, ale drzwi wejściowe umożliwiają wjazd wózka i poruszanie się nim po parterze budynków, nie ma możliwości korzystania z wyższych kondygnacji dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Opis dostępności korytarzy i schodów

 Wszystkie wejścia prowadzą na parter szkoły. Na parterze budynku możliwe jest poruszanie się na wózku inwalidzkim wszystkimi korytarzami oraz dostęp do hali sportowej, sali gimnastycznej, gabinetu pedagoga, świetlicy, szatni oraz sali do zajęć indywidualnych. Brak dostępu do stołówki szkolnej mieszczącej się na podwyższonym parterze,  do sali komputerowej oraz biblioteki mieszczących się na pierwszym piętrze. Barierę architektoniczną stanowią schodki łączce korytarz dolny w starszej części budynku z tzw. łącznikiem . Na parterze szkoły, w nowszej części budynku, przy drzwiach wejściowych umiejscowiona jest ogólnodostępna toaleta dostosowana dla osób ze znaczną niepełnosprawnością ruchową.

W szkołach filialnych, nie ma możliwości korzystania z wyższych kondygnacji budynku dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych we wszystkich budynkach szkolnych.

Nie ma pochylni i platform dla osób niepełnosprawnych.

Nie ma informacji głosowych i pętli indukcyjnych.

Nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.

 Nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.

Do budynków szkolnych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.